Jag tog med mig en väninna när jag skulle äta lunch med min bror igår.
Halvvägs genom lunchen påpekar väninnan att brorsan inte hade sin ring på sig.
Brorsan berättade att han fått eksem där ringen satt, så att han inte kunde ha den på sig och sedan klämde han ur sig att han inte tycker att ringen är fin.
Jag: Det är ju DU som har valt ringarna! Hade jag varit din fru hade jag häftat fast ringen i pannan på dig innan du gick hemifrån på morgonen.
Visar inlägg med etikett Bror. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bror. Visa alla inlägg
2010-03-27
2010-01-13
Bror
Var hemma hos min bror igår. Det är min storebror.
Jag sa till honom att jag vill att de ska träffa Hansl.
Men han vill inte.
Jag kan ju inte tvinga honom, men samtidigt har jag så svårt att förstå varför han känner så.
Jag har aldrig gjort så mot honom. Jag har aldrig sagt att jag inte vill träffa hans flickvänner.
Kan inte hjälpa det - jag känner mig förolämpad.
Jag sa till honom att jag vill att de ska träffa Hansl.
Men han vill inte.
Jag kan ju inte tvinga honom, men samtidigt har jag så svårt att förstå varför han känner så.
Jag har aldrig gjort så mot honom. Jag har aldrig sagt att jag inte vill träffa hans flickvänner.
Kan inte hjälpa det - jag känner mig förolämpad.
2009-12-24
God Jul
Det gick bra att komma hem. Inga förseningar eller så... men det kändes jättejobbigt.
Jag vill hem, men inte bort från honom.
Och min dotter saknar honom. Det lär bli mycket prat om Holland den närmaste tiden.
Hon är avlevererad hos sin far och jag softar med min älskade pappa hos brorsan.
Vill önska alla en God Jul!
Jag vill hem, men inte bort från honom.
Och min dotter saknar honom. Det lär bli mycket prat om Holland den närmaste tiden.
Hon är avlevererad hos sin far och jag softar med min älskade pappa hos brorsan.
Vill önska alla en God Jul!
2009-10-08
Samtal med storebror
Jag har pratat lite med min bror och hans fru om Hansl.
Brorsan har alltid varit skeptisk till mina pojkvänner.
Så igår när jag fyllde år, pratade vi i telefonen och jag sa att jag och Hansl är ihop.
Bror: Var går skillnaden mellan att man är ihop och ett ligg?
Jag: När man pratar mer än man har sex.
och herregud, vad vi pratar mer än vi har sex... men vi har ju liksom inget alternativ
Jag berättade att jag ska åka ner och hälsa på Hansl nästa vecka och det tyckte brorsan var coolt.
Holländskalektion:
Flygplan heter het vliegtuig och uttalas flichtauch
Brorsan har alltid varit skeptisk till mina pojkvänner.
Så igår när jag fyllde år, pratade vi i telefonen och jag sa att jag och Hansl är ihop.
Bror: Var går skillnaden mellan att man är ihop och ett ligg?
Jag: När man pratar mer än man har sex.
och herregud, vad vi pratar mer än vi har sex... men vi har ju liksom inget alternativ
Jag berättade att jag ska åka ner och hälsa på Hansl nästa vecka och det tyckte brorsan var coolt.
Holländskalektion:
Flygplan heter het vliegtuig och uttalas flichtauch
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)