2017-02-02

Att avsluta ett förhållande för att gå in i nästa

Svårt.
Någonstans mellan svårt och omöjligt är det, att göra slut med den gifta mannen.
Han vill lämna sin fru och barn för mig.

Jag säger nej och att jag inte skulle kunna leva med mig själv om jag skulle ta en far från sina barn.
Fast i verkligheten handlar det om att jag inte älskar honom tillräckligt för att ta hit honom.
Jag gjorde den resan med Hansl och det var fan inte kul.

Ett par, tre gånger i veckan får jag påminna honom om att vi inte ska vara ihop.

Och jag gläntar på dörren för en annan man för att hålla mig från att uppmuntra min tyska Freund.

Innan jag vet ordet är min nya själsfrände en man i min egen ålder - från Australien.

Jag försöker komma underfund med vad jag känner.
Men det enda som jag faktiskt vet är att jag saknar honom sjukt mycket så fort vi inte pratar.
Han är från Australien, har barn,  så om möjligt är han ännu mer otillgänglig än min tyska herre.

Inga kommentarer: