2010-05-26

Ska vi leva tillsammans eller inte?

Det är så himla rörigt i mitt huvud just nu... Hansl går igenom en massa saker.

Återigen så hotar de med uppsägning på hans jobb och de säger åt honom att han inte ska söka andra jobb. Jag tycker att det verkar jättestruligt, så där skulle det aldrig gå till här i Sverige.

Jag säger att jag tycker att han borde komma hit tidigare, men han vill inte höra talas om det. Han vill inte leva på mina pengar.

Och han pratar om alla eventuella problem med att flytta till Sverige. Allt som måste göras.

Jag förklarar för honom att han pratar så himla mycket om allt som är jobbigt i och med att vi ska flytta ihop, så det är svårt att förstå varför han vill göra det överhuvudtaget.

Så då säger jag det som jag har tänkt många gånger...
Are you sure you want to be with me? Do you really want this?
Och jag vet inte vad jag hade väntat mig för svar. Klart att han vill vara med mig.
Hansl blir ledsen för att jag inte litar på honom, för att jag inte litar på hans kärlek.
Fast så är det ju inte...
Jag har aldrig ifrågasatt hans känslor - Jag ifrågasätter hans avsikter

Inga kommentarer: