2014-01-21

Mer tankar om otrohet...

En vän till mig har det väldigt svårt just nu
Han har kommit på sin fru med att flirta med en av hennes fd jobbarkompisar.

De ska inte ha gjort något fysiskt, mer än att prata om att göra det, så det hindrades medan det var bara var tal om mental otrohet.

Hela hans liv har ställts på ända i o m det här.

På ett sätt är det lite läskigt att se hur mycket han har påverkats.
Samtidigt som jag till viss del känner igen mig i mycket av hans tankar.

Jag hade 2 fantastiska vänner när jag först fick veta att Martin var otrogen mot mig. De ställde upp och lyssnade.

Men vi hade varit tillsammans i ett halvår då...

Min vän har varit med sin fru i 15 år och otrohet var så otänkbart i hans värld.

otänkbart

men nu kretsar varenda vaken tanke kring det som hänt

han skriver ner tankarna, för att kunna reda ut dem

han spionerar 24/7 på sin fru
kollar hennes telefon, Facebook, mail...

Jag sa till honom:

När du känner att du inte behöver kontrollera henne - DÅ först, kan du säga att du mår bra igen.

Inga kommentarer: